18 lipca 2012

Tartaletki z ricottą i jagodami


Na ten przepis natrafiłam w magazynie Kuchnia (nr 9/2011), a ponieważ miałam zbędne jagody i ricottę postanowiłam spróbować. Tartaletki są pyszne, ale mimo wszystko wolę stare poczciwe muffiny.

Składniki:
Ciasto: *130 g masła *40 g cukru pudru *200 g mąki *100g mielonych migdałów *1 jajko

Nadzienie: *200 g ricotty *ziarenka z jednej laski wanilii *2 jajka *160 g cukru *125 ml śmietany 36 % *150 g jagód

Ciasto: Masło i cukier ucieramy na jasną, puszystą masę. Wsypujemy mąkę i migdały, zmniejszamy obroty miksera i ucieramy dalej. Wbijamy jajko i ucieramy do momentu, aż połączy się z resztą masy. Gotowe ciasto zawijamy w folię i wkładamy do lodówki na 40 minut.
Nadzienie: Wszystkie składniki (oprócz jagód) dokładnie ubijamy. Dodajemy jagody i delikatnie mieszamy.
 Gdy ciasto się schłodzi rozwałkowujemy na grubość 1/2 cm, wycinamy okręgi o średnicy 9 cm i wylepiamy nimi foremki na tartaletki. Pieczemy 10 minut w 180 stopniach C. Wyjmujemy z piekarnika, studzimy i napełniamy nadzieniem serowym. Pieczemy jeszcze 20 minut.




4 komentarze:

  1. I przypomniałaś mi muffiny z jagodami, a już ich dawno nie ma :( Wsunąłbym i tartaletkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja muffinę z jagodami :))
      chyba za dużo tych słodkości ostatnio u mnie, pozdrawiam :)

      Usuń
  2. No co ty! Słodkości nigdy nie za wiele :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...