1 listopada 2012

Szybki piernik z powidłami śliwkowymi


Składniki na dużą blachę:
1 szklanka płynnego miodu
3/4 szklanki cukru
1 szklanka mleka
3 szklanki mąki pszennej
4 jajka (oddzielone białka od żółtek)
100 g masła
opakowanie przyprawy do piernika (ok. 25 g)
1 łyżeczka cynamonu
1 czubata łyżka sodki
1 łyżka karmelu (na patelni prażymy 2 łyżki cukru)
1 łyżka kakao

Dodatkowo:
powidła śliwkowe, ganache lub inna polewa czekoladowa



Miód, masło, przyprawę do piernika, cynamon i karmel (dodałam, jak masło się rozpuściło) zagotowujemy razem i odstawiamy do ostygnięcia. Następnie do masy dodajemy po kolei cukier, mleko, kakao, żółtka oraz mąkę z sodą, pamiętając o tym, aby każdy składnik dodawać dopiero jak poprzedni dobrze wymieszamy. Na koniec dodajemy pianę z białek i delikatnie mieszamy z ciastem.
Masę wylewamy na blachę i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170 st. C. Pieczemy 50 - 55 minut.

Upieczone ciasto studzimy na kratce. Następnie przekrawamy na pół, przekładamy powidłami śliwkowymi (dałam cały słoik), a wierzch polewamy ganache.

Piernik pyszny. Cała blacha zniknęła, zostały tylko okruszki.

*Źródło przepisu: Moje wypieki

10 komentarzy:

  1. och czuje sie juz święta. Z chęcią bym zjadła juz taki piernik :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dziwię się, że zniknął wygląda smakowicie, zapisuję, wypróbuję przed świętami:)
    Lubię piernik nie tylko w święta BN:)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam piernik w takiej odsłonie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi być pysznie. i ten zapach unoszący się w domu - święta ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bosko, ja też powoli odczuwam coraz większą ochotę na pierniki, idą święta powoli :)

    OdpowiedzUsuń
  6. czesto robie go ,jest super . mam maly problem z karmelem, bo jak dodaje to jest jak kamien.
    Czy taki ma byc ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie z karmelem też mam zawsze problem. Wlewam bardzo powoli do pozostałych składników i cały czas mieszam, ale i tak często skamienieje. Jeszcze nie znalazłam na niego sposobu.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...