19 lipca 2012

Lemoniada z rozmarynem

Upalne dni się chwilowo skończyły (taką mam nadzieję, że tylko chwilowo), ale na lemoniadę nigdy nie jest zła pora. W związku z tym postanowiłam przetestować przepis na lemoniadę, który znalazłam na stronie The Spontaneous Hausfrau. Najbardziej w tym przepisie zaciekawił mnie rozmaryn. W lemoniadzie?? O takiej wersji jeszcze nie słyszałam. Nie pozostało mi nic więcej jak tylko wypróbować, zwłaszcza, że bardzo lubię smak rozmarynu.


Składniki:

sok z 6 limonek
3/4 szklanki cukru
5 szklanek + 1/2 szklanki wody
gałązka rozmarynu
kilka plasterków limonki

W garnku gotujemy 1/2 szklanki wody z cukrem i rozmarynem do momentu rozpuszczenia się cukru. Odstawiamy do ostygnięcia, następnie wyrzucamy rozmaryn. 

Limonki dokładnie szorujemy i sparzamy. Przekrajamy na skos i wyciskamy sok. Do dzbanka wlewamy pozostałą wodę, sok z limonek i ostudzony syrop. Mieszamy,  wrzucamy kilka plasterków limonki i schładzamy. 


3 komentarze:

  1. Coś dla mnie, bo kocham rozmaryn :) Robiłem lemoniadę z bazylią i była super, z rozmarynem też pewnie jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lemoniada jest genialna. A z bazylią też muszę przetestować :)

      Usuń
  2. Oryginalne połączenie. Ja nigdy nie próbowałam lemoniady z rozmarynem czy bazylią, ale skoro tak zachwalasz... :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...