15 czerwca 2012

Biscotti

Kolejny przepis z serii włoskie specjały, które uwielbiam. Dzisiaj na podwieczorek proponuje migdałowe ciasteczka zwane Biscotti. Nazwę swoją zawdzięczają tym, iż piecze się je dwa razy.Świetnie smakują z kawą jak i herbatą. Polecam również wersję czekoladową (wystarczy dodać 2 łyżki kakao) oraz z dodatkiem innych bakalii, np. rodzynek, żurawiny czy moreli.



Składniki:
2 jajka
3/4 szklanki cukru
2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
20 dag posiekanych migdałów (mogą być ze skórką)
kilka kropel olejku migdałowego

Wykonanie:
Jajka z cukrem ucieramy na puszystą masę, dodajemy suche składniki i olejek migdałowy. Wyrabiamy. Ciasto powinno być gęste, lecz nie za bardzo lepiące się. Z gotowego ciasta uformować płaskie wałeczki i ułożyć na blasze w odległości 2-3 cm. Piec 25 minut w piekarniku na grzanym do 160 stopni.
Ostudzone ciasto pokroić na kawałki o grubości 1 cm.
Ułożyć na blasze i ponownie piec po 8 minut w 170 stopniach z każdej strony, na złoty kolor. Przestudzone ciastka można włożyć do puszki lub słoja i przechowywać nawet do miesiąca.


F1 od kuchni 2012 Kuchnia Bardzo Włoska 2012

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam biscotti :) Dodać przepis do GP Europy, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście :) Ja też uwielbiam i piekę namiętnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja już dawno nie robiłam... muszę się zebrać i upiec :)

      Usuń
    2. A tak swoją drogą - wiesz, że się trochę pospieszyłaś? Bo GP Europy jest za tydzień, teraz jest pora na kanadyjskie przepisy ;) Ale to nic ;)

      Usuń
    3. Ups... a wydawało mi się, że teraz. I mój mąż (wielki FAN F1) utwierdził mnie w tym przekonaniu :)

      Usuń
  3. moje najukochańsze ciasteczka, piekę bardzo często, zazwyczaj też w wersji z migdałami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Och biscotti, cantucci, cantuccini, jak zwał tak zwał, koleżanka ostatnio robiła i bardzo mi zasmakowały, wcześniej jakoś nie kusiły mnie zbytnio swoim wyglądem. Może nawet dzisiaj je zrobię :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...