12 września 2012

Tarta z lemon curd i mascarpone


Zapowiadana wcześniej tarta z lemon curd domowej roboty wyszła wyborna.
Przepis na kruche ciasto zaczerpnęłam z tej strony, tylko trochę zmodyfikowałam. Uważam, że jest to jedne z lepszych kruchych ciast jakie jadłam. Polecam.

Składniki na kruche ciasto
150 g masła w temperaturze pokojowej
1/2 łyżeczki soli
35 ml mleka w temperaturze pokojowej
75 g mąki pszennej
100 g mąki żytniej razowej
1 łyżka cukru pudru
1 żółtko

Masa serowa
250 g serka mascarpone
250 ml śmietanki 30 %
śmietan fix
2-3 łyżki cukru pudru

Ponadto
lemon curd (u mnie słoiczek 250 ml, przepis znajdziesz tutaj)
maliny lub inne owoce do dekoracji

Wszystkie składniki na kruche ciasto dobrze wyrabiamy (ja użyłam mojego 'kiciusia', który wyrabia ciasta idealnie), formujemy kulę i zawijamy w folię spożywczą, trochę spłaszczamy i wkładamy do lodówki na 2 godziny.

Formę na tartę o średnicy 25 cm smarujemy masłem i posypujemy delikatnie mąką. Schłodzone ciasto wyjmujemy z lodówki, rozwałkowujemy na cienki placek (ok. 3 mm) i wylepiamy nim formę. Na ciasto kładziemy folię aluminiową (lub pergamin) i wysypujemy groch, kuleczki lub fasolę, aby obciążyć ciasto. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 220 st. C, zmniejszamy temperaturę do 200 st. C i pieczemy 15 minut. Po tym czasie usuwamy folię z grochem i wstawiamy ciasto do piekarnika na 10 minut. 
Następnie wyjmujemy ciasto, rozprowadzamy lemon curd i pieczemy kolejne 10 minut, obniżając temperaturę do 180 st. C.
Gotowe ciasto wyjmujemy z piekarnika i studzimy.

W międzyczasie robimy masę serową. Śmietanę, cukier i śmietan fix ubijamy na sztywną masę. Następnie dodajemy po łyżce mascarpone i dalej ubijamy do dobrego połączenia się składników. Gotową masę wykładamy na zimny spód. Dekorujemy owocami i wkładamy do lodówki na 2-3 godziny.


Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Kingo,
    tarta wspaniała!
    Moje ulubione smaki.
    Dobrego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  2. O jak ona pięknie wygląda! Szkoda, że się nie załapię...

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna ta tarta, a masa serowa musi byc przepyszna...!

    OdpowiedzUsuń
  4. Z malin zrezygnuję ze względu na alergię, ale przepis na pewno wykorzystam. Uwielbiam takie cytrynowe smaki :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...