24 września 2012

Ciasto dyniowe

Dzisiaj mam dla Was zapowiadane wcześniej ciasto dyniowe. Przepis pochodzi z bloga Kwestia Smaku. Ja moją wersję nieco zmodyfikowałam.
Ciasto jest wilgotne i w sam raz słodkie. Polecam spróbować. Moje trochę krzywo wyrosło, ale nie ujmuje to smaku.

Składniki
250 g musu dyniowego (przepis tutaj)
200 g masła
3/4 szklanki cukru (ja dałam trzcinowy)
skórka starta z jednej pomarańczy
ziarenka z 1/2 laski wanilii
3 jajka (oddzielone żółtka od białek)
1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masło rozpuszczamy na małym ogniu, dodajemy cukier i wanilię. Mieszamy, odstawiamy z ognia. Dodajemy mus z dyni i skórkę z pomarańczy. Dokładnie mieszamy i studzimy. Odlewamy 1/2 szklanki i odstawiamy na polewę. 
Do reszty masy dodajemy żółtka i mieszamy. 
Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia i dodajemy do masy w 3 partiach, za każdym razem dobrze mieszając drewnianą łyżka. 
Białka ubijamy na sztywno, dodajemy do masy i delikatnie mieszamy do momentu dokładnego połączenie się składników. Ciasto wylewamy na tortownicę o średnicy 26 cm, wcześniej wyłożonej papierem (spód), a boki posmarowane masłem. Pieczemy 40-45 minut w temperaturze 180 st. C.

Do masy odłożonej na polewę dodajemy 5 łyżek cukru pudru, mieszamy i polewamy ostudzone już ciasto.

Polecam, szczególnie teraz, gdy nadeszła jesień.

:)

4 komentarze:

  1. Uwielbiam ciasto dyniowe, fajny dodatek skórki pomarańczowej, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dynię mam, więc może zrobię?:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłam jeszcze, więc ciekawa jestem smaku.;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę polecam! Mnie i mojemu mężowi bardzo smakowało.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...