23 kwietnia 2012

Mazurek od Gosi

Przepis na ten Mazurek dostałam od mojej koleżanki Gosieńki. Robię go nie tylko na Wielkanoc ale także jak mam ochotę zjeść coś naprawdę dobrego i słodkiego.

Składniki na ciasto:
3 ugotowane i starte na drobnej tartce żółtka
300 g mąki pszennej
200 g miękkiego masła
100 g cukru pudru
cukier waniliowy (wg uznania, ja daję ok. pół opakowania)


Wykonanie:
Wszystkie składniki zagnieść w jednolitą masę (tak jak każde kruche ciasto). Następnie formujemy kulę, owijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na 30 - 45 minut. Po upływie tego czasu rozkładamy ciasto na blachę (standardową) i pieczemy 20-30 minut w 190 ⁰ C (na ładny złoty kolor). UWAGA!! Nie wyciągamy ciepłego ciasta z blachy bo się kruszy.

Składniki na masę:
2 żółtka (pamiętaj wcześniej je sparzyć)
½ cukru (ja dodaję brązowego)
½ kostki miękkiego masła
1 łyżka spirytusu


Dodatkowo: dużo bakalii, różnych. Kto co lubi najbardziej.

Wykonanie:
Żółtka ucieramy z cukrem i masłem na gładką masę. Na koniec dodajemy spirytus.
Gotową masę rozsmarowujemy na wcześniej przygotowanym cieście i posypujemy pokrojonymi bakaliami (orzechy, morele, żurawina, figi, migdały, itd). 
Wierzch ciasta można polać lukrem. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...