27 października 2012

Tort urodzinowy i mała zapowiedź :)

No i po imprezie. Prezenty rozdane, tort zjedzony. Ledwie udało mi się zrobić kilka fotek (kiepskiej jakości). Przepis na tort znajdziesz tutaj. Urodzinową wersję trochę zmieniłam. Zamiast orzechów do dekoracji użyłam płatków migdałowych oraz migdały w całości, bez skórki. Do masy malinowej dodałam troszkę czerwonego barwnika (E :}), aby miała bardziej intensywny kolor, a do masy z nutellą dołożyłam świeżych malin (tak, tak jeszcze znalazłam u zaprzyjaźnionej Pani z warzywniaka). Wierzch tortu został polany ganache. Oto przepis:

85 ml śmietany kremówki 36 %
100 g gorzkiej czekolady

Czekoladę drobno siekamy lub ścieramy na tartce. Śmietanę podgrzewamy prawie do wrzenia, zalewamy czekoladę i mieszamy do momentu całkowitego rozpuszczenia się czekolady. Odstawiamy na chwilę do przestygnięcia. Jeszcze płynnym ganache polewamy tort i dekorujemy wg uznania.

Ta część tortu smakowała mi najbardziej, jako iż jestem wielką fanką czekolady :))

Pewnie zastanawiacie się co to za zapowiedź? 
Już niebawem na blogu pojawi się konkurs, w którym do wygrania będzie... powiem tylko tyle, że książka kucharska (w angielskiej wersji językowej). Wszystkich już teraz serdecznie zapraszam!
A na zakończenie dwa zdjęcia urodzinowego tortu (wybrałam te najładniejsze:)):
i po torcie....


4 komentarze:

  1. Tort świetny, a na konkurs zacieramy już ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowity tort, podkręcona kolorystycznie warstwa malinowa robi wrażenie :) Ciekawe jaka książka będzie do wygrania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wnętrze wygląda obłędnie, szczególnie ten czerwony kolor :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...