1 października 2014

Makaron jajeczny

Egg pasta dough


Scroll down for recipe in English


Jak robić makaron to od razu w dużej ilości. Chociaż wałkowanie mnie nie bawi. Tak więc mój najbliższy zakup to będzie maszynka do wałkowania ciasta. :)
Najlepszy jest zrobiony z wiejskich jajek prosto od kurek mojej cioci.
Makaron po wysuszeniu można przechowywać w słoikach lub plastikowych workach nawet kilka miesięcy, nie sądzę jednak aby u kogoś nie został on zjedzony przez tak długi czas.

Składniki:

400 g mąki
4 jajka
szczypta soli
łyżka oliwy

 Z podanych składników wyrabiamy elastyczne ciasto. Można zrobić to w mikserze z hakiem. Jednak pod koniec ciasto wyrabiam ręcznie. Jak się kruszy dodaję trochę oliwy, jak się klei bardzo do rąk dosypuję mąki. Ciasto powinno mieć konsystencję plasteliny. Gotowe ciasto zawijam w folię i odkładam na ok. godzinę. Można również włożyć do lodówki i zrobić makaron dopiero na drugi dzień.
Ciasto wałkuję porcjami na bardzo cieniutkie płaty i w zależności od potrzeby robię tagiatelle, farfalle czy cienkie wstążki.

Gotujemy w osolonym wrzątku przez ok. 2-3 minuty.

Smacznego

-----------------------------
Ingredients:

400 g flour
4 eggs
pinch of salt
1 tbsp olive

Place the flour in a bowl and make a well in the centre. Crack the eggs into the well, add a pinch of salt and olive. Mix with a fork to form a dough, you can use a food processor on that stage. Then with your hands knead together until you have a silky smooth, elastic dough. 
Cover with cling film and rest for 1 hour. You can put dough into the fridge and make pasta next day.






1 komentarz:

  1. Witam, i zgadzam się jak robić to od razu dużo. Robiłam wczoraj makaron, a dziś chciałam skonfrontować swój przepis z innymi przepisami. Ja robię tylko i wyłącznie mąka i jaja, bez wody i zawsze (od przeszło 30-tu lat) wychodzi znakomity, absolutnie nie jest twardy. wczoraj robiłam z 1 kg mąki i 12-tu jaj. Zagniatanie ręczne to pikuś w porównaniu z wałkowaniem i dlatego mam maszynkę do makaronu-polecam i pozdrawiam
    Polecam i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...