11 września 2014

Dżem dyniowo-pomarańczowy

Orange Pumpkin Jam

Scroll down for recipe in English


W dyni nie lubię tylko jednego - obierania. A tak poza tym uwielbiam.
Dżem robiłam po raz pierwszy. Pomysł podsunęła mi klientka w pracy. Poszperałam potem po necie i znalazłam przepis na Moich Wypiekach. Jak zwykle moje guru kulinarne.
Dżemik przepyszny. Smakuje wszystkim, poza moim dzieckiem, ale tylko jak widzi dżem jeżynowy :) Jak go nie ma to dyniowy zajada aż się jej uszy trzęsą.
Jednak polecam wypróbować samemu. 




Składniki:

3 kg dyni (po obraniu)
6 pomarańczy
3 cytryny
900 g cukru
1,5 łyżeczki cynamonu
szczypta gałki muszkatołowej

Pokrojoną w niewielką kostkę dynię zasyp cukrem i pozostaw na 2-3 godziny w temperaturze pokojowej, tak aby dynia puściła sporo soku.

Pomarańczę i cytrynę obierz i drobno pokrój, dodaj do dyni razem z przyprawami. Zagotuj i gotuj bez przykrycia często mieszając do momentu aż większość płynu wyparuje.
Na koniec można zmiksować blenderem.

Przełóż do wyparzonych słoików. Pasteryzuj w wodzie lub w piekarniku.


Ingredients

3 kg pumpkin
6 oranges
3 lemon
900 g sugar
1,5 tsp cinamon
pinch of nutmeg

Cut pumpkin into pieces, add sugar and let it stand at room temperature for about 2-3 hours until pumpkin release a large amount of liquid.
Peel and cut oranges and lemon into small pieces, add to pumpkin with nutemag and cinamon. Bring it to boil over medium high heat. Cook jam uncovered until the liquid has evaporated and the pumpkin pieces are mashed.

Put jam into sterilised jars and let it cool.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...